Sihanoukville - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Leny - WaarBenJij.nu Sihanoukville - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Leny - WaarBenJij.nu

Sihanoukville

Door: TheoLeny

Blijf op de hoogte en volg Leny

09 Maart 2012 | Cambodja, Preah Seihanouk

8/3 Na een -voor ons doen- laat ontbijtje, eerst maar eens het zwembad verkend hier van het hotel. Althans dat dachten we, maar het duurde niet lang of het begon te regenen. Er waren een paar mensen, die een eerste duikles kregen in het zwembad. Zij vertelden, dat ze nog geen regen hier hadden gezien, dus het zou waarschijnlijk geen 4 dagen duren! We lagen onder de parasol, maar het begon harder te regenen, dus toch maar even naar de kamer! Na een uurtje braken de wolken en de rest van de dag heerlijk warm weer uiteraard. Eigenlijk de hele dag niks gedaan. Beetje wat gedronken en gegeten hier en daar, niet eens naar het strand geweest! Beetje langzaam wennen aan het strandleven hier! Bovendien was het een soort feestdag vandaag . Een soort internationale vrouwendag! In de middag kwamen er ook een stuk of 5 bussen hier aan en het werd hartstikke druk in het hotel. Later hoorden we dat het mensen uit Thailand waren, vanwege de feestdag. Een aantal jaren was de verhouding tussen Thailand en Cambodja niet geweldig geweest, zei men; men had wat onenigheid over een tempel in de grensstreek! We hadden dat ook wel een beetje gevolgd in het nieuws. (Vandaar dat we straks ook naar Bangkok vliegen en niet rijdend over de grens gaan.) Maar nu is er een nieuwe premier in Thailand en schijnt het een stuk rustiger te zijn, vandaar dat er nu wel weer veel Thaise mensen hierheen komen! In het hotel leek ons het niet zo gezellig om te eten, bovendien zagen we daar een flinke rij mensen bij een buffet staan. Dus maar even op zoek naar een leuk ander tentje. Schuin tegenover het hotel een gezellig, niet te groot terras, dus daar maar eens proberen. We namen garnalen met paddenstoelen en amok van vis (Cambodjaans gerecht met wortel en wat andere groenten er bij, in een mild gekruide saus). Dat deel je dan samen. Was erg lekker, behalve dan de kleine tor, die Theo opeens uit zijn eten opviste! Hij legde hem op zijn bordje met rijst, waardoor het meisje dat we er bij haalde, dacht dat hij daaruit was gekomen. We kregen dus een nieuw bordje rijst! Bij betaling toch maar even duidelijk gemaakt, dat we lekker hadden gegeten, maar de volgende keer liever geen torren in de amok hadden. Nou, duizendmaal excuus van de eigenaar en we konden het geld terug krijgen! Dat hebben we maar laten zitten, het was tenslotte verder erg lekker geweest!
9/3 Vanmorgen dus eerst maar eens naar het strand! De bussen waren allemaal al weer vertrokken, hebben we toch weinig van gehoord! Het bleek lang niet zo druk als we verwacht hadden. Er zijn allemaal strandtenten, waarvoor stoelen staan waarin je heerlijk kunt luieren, of ligbedden met parasols. Dus eerst maar eens voorzichtig gevraagd, wat dat gaat kosten. Nou, dat blijkt mee te vallen; als je een drankje besteld krijg je er gratis zo’n ligbed bij. De drankjes variëren van $ 0,50 voor water, koffie etc. en bier, tot $ 2,00 a 3,00 voor whisky, cocktails etc. Dus dat valt enorm mee allemaal. We zaten net en ja hoor, daar begon de rij van verkopers van armbanden, zonnebrillen, fruit, barbecue, kreeft, squid, masseuses, dames voor manicure, pedicure en ontharen, bedelaars en verkopers van excursies! Na een half uurtje hadden we ze wel zo’n beetje allemaal afgepoeierd en konden we rustig genieten en zwemmen! Het water had ook een heerlijke temperatuur. We zitten aan de Golf van Thailand. Op het strand ook de lunch gedaan en Theo daarna, voor een tukkie naar bed en ik zwemmen in het zwembad! Vanavond toch weer in hetzelfde restaurant gegeten. De man kwam een praatje maken en vertelde ook, dat er morgen een fiets rally en zondag een internationale ½ marathon is, die eindigt op het strand. Nou, Haile Gebreselassie zal wel niet meelopen denk, hoewel je weet maar nooit! Toen we in Dubai waren, was daar ook een tennistoernooi, waar Roger Federer aan mee deed en heeft gewonnen! Na het eten, kregen we nog verse, eigen geroosterde pinda’s mee in een zakje, voor in het hotel. En we zitten nu op de kamer, in de airco, voor het raam van het vuurwerk te genieten, dat hier ongeveer elk half uur wel ergens te bewonderen valt.
Dat eilandhoppen, slaan we waarschijnlijk wel over. Morgen eerst maar eens het centrum en de markt opzoeken.
We wensen jullie allemaal een prettig weekend en wij vermaken ons hier nog wel even!

Groetjes,
Theo en Leny.

• 09 Maart 2012 - 15:17

Saskia:

Die internationale vrouwendag was hier ook..toevallig he? :-) Mocht je nog souveniers zien, Jarno wil graag een coole zwarte spionnenbril voor z'n verjaardag...mooie tip of niet? nou, geniet van de laatste dagen. Op Schiphol staan ze jullie straks met stiptheidsacties op te wachten hoorde ik net. Geweldige timing...

• 09 Maart 2012 - 15:27

TheoLeny:

Zullen ons best doen!
    gr.

• 09 Maart 2012 - 18:40

Karin En Wim:

Lieve help wat maken jullie veel mee op je reis en wat moeten we veel lezen.
    Wel hatstikke leuk. we kwamen Joop toevalligerwijs tegen bij AH en die vroeg ons of wij al wat gevolgd hadden van jullie reis, niet dus, want wij zijn met heel andere dingen bezig zoals je weet, maar nu zijn we weer helemall bij en wij zien jullie in Nederland