Oversteek naar Thailand - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Leny - WaarBenJij.nu Oversteek naar Thailand - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Leny - WaarBenJij.nu

Oversteek naar Thailand

Door: TheoLeny

Blijf op de hoogte en volg Leny

21 Februari 2012 | Thailand, Chiang Rai

Goeiemiddag vanuit Noord-Thailand,

Met de stadstoer nog in Dubai gister wel wat leuke wetenswaardigheden te weten gekomen, bv. dat het boegbeeld van Dubai, het (uiteraard) Meest exclusieve hotel ter wereld de Burj Al Arab (Toren van Arabië) niet zomaar een paar kamertjes heeft. Ten eerste zijn het allemaal suites van 2 verdiepingen. De goedkoopste is maar liefst 200 vierkante mtr. groot en je betaalt $ 3000,= per nacht. De duurste is 750 vierkante meter en daarvoor mag je $ 19.500,= neertellen per nacht. We hebben er een heeele mooie foto van gemaakt.
Ja, dat was het dan Dubai. Nou wel een aparte ervaring. Een beetje vaag eigenlijk, net als de foto die ik hoop bij te kunnen voegen. Maar wel apart! Je kunt zeggen dat in Dubai alles het grootst, duurst, hoogst, mooist en meest luxe van de wereld is, of moeten worden. Blij dat we het gedaan hebben. Het heeft ons een ervaring rijker en een hoed armer gemaakt. In alle consternatie dat de chauffeur een half uur te vroeg kwam om ons naar het vliegveld te brengen, ja dat verwacht je toch niet, hebben we Theo zijn hoed op de bank in het hotel laten liggen. Maar… zo zijn er nog wel een paar dingen te vertellen, maar dat doen we lekker niet! Horen jullie misschien nog wel eens.
De vluchten verder prima verlopen. O ja, één ding mijn beeldschermpje deed het als enige in het vliegtuig niet goed. Ik had gevraagd of ze er iets aan konden doen. Dat hebben ze van alle kanten geprobeerd, zelfs gereset en zo, maar mocht niet helpen. Ik was er al helemaal mee verzoend en het vergeten, kwam die man vlak voor de landing met een grote zak aanzetten. Hier voor jou met excuses. Allerlei doosjes met bonbons van air Emirates en verschillende pakjes speelkaarten. Erg leuk wel weer en de bonbons is lekker en we hebben voorlopig genoeg!
Rond half 2 waren we uiteindelijk vandaag via Bangkok aangekomen in Chiang Rai en de plaatselijke agent van NRV stond ons keurig op te wachten. We zijn naar ons hotel gebracht en hebben onderweg alles besproken voor morgen. Vanavond gaan we om 9 uur naar bed, want morgen worden we om 6 uur afgehaald. Ja, dat wisten we wel. We moeten op tijd aan de grens zijn voor de formaliteiten om Laos binnen te komen. We hebben alles bij de hand wat als voorschrift is opgegeven, dus we hopen dat het geen probleem geeft. We worden per auto naar de grens gebracht, steken dan de rivier over en aan de overkant staat (als het goed is) de Laotiaanse gidsvoor de komende dagen op ons te wachten, om ons per tuk tuk naar de privë slow-boot te brengen. En dan zzakken we rustig - in 2 dagen- de rivier af tot Luang Prabang en maken af en toe een stop, bv. bij grotten met duizenden Boeddha beeldjes etc.
Vandaag zitten we dus in het Wiang Inn hotel in Chiang Rai. Het is wel een overgang al met de luxe van Dubai, maar dat zal nog wel erger worden. Dan zijn we weer met beide benen op de grond beland.
We gaan ff een happie Thais eten en slapen. Morgen slapen we in Pakbeng, daar i geloof ik geen elektriciteit, dus internet ook niet denk! Leuk horen we weer het ronken van de generator!

Nou, groetjes en ik leef met jullie mee hoor Marijanne!
Theo en Leny. XX

• 21 Februari 2012 - 14:09

Suze:

Niet eens een nachtje in het dure hotel blijven slapen! Valt me wel tegen van jullie.
    Nog veel plezier!

• 21 Februari 2012 - 19:18

Louis En Astrid:

heel bijzonder allemaal ! leuk om toch weer met de voeten op de grond te staan nog meer benieuwd naar de foto's !

• 22 Februari 2012 - 08:35

Joop En Jacqueline:

We zijn Benieuwd naar het verslag van jullie boottocht en veel plezier tijdens deze tocht.
    We horen nog wel van jullie.
    Groetjes,
    Jacqueline en Joop

• 22 Februari 2012 - 09:53

Saskia:

Schuitje varen, theetje drinken, varen we naar......:-)

We wachten rustig af tot jullie weer in de lucht komen. En volgens mij valt het wel mee met dat afzien met dat Thaise eten en die natuur eromheen :-) Goud glimt wel mooi maar kun je niet eten he....

Liefs van ons

• 22 Februari 2012 - 15:00

Marja:

Vanochtend op de (uitgestelde) verjaardag van Wil hoorden we van deze blog; leuk! Ik ga meelezen en zal een kopie maken voor Jan en Wil.
    Nog veel plezier!

• 22 Februari 2012 - 16:35

Marijanne:

Fijn dat jullie met ons meeleven, dat voelt erg goed.......
    Lijkt me ook wel wat met zo'n bootje de rivier af. Hoop dat het goed gegaan is bij de grens. Veel plezier nog