Slotwoordje - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Leny - WaarBenJij.nu Slotwoordje - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Leny - WaarBenJij.nu

Slotwoordje

Door: Leny

Blijf op de hoogte en volg Leny

20 Mei 2015 | Ethiopië, Addis Abeba

Zondag 17/5 en terugreis.
Het is inmiddels woensdag 20 mei en ik ben alweer 2 dagen in Nederland. Nog even een afsluitend stukje van deze reis!
Afgelopen zondag was een beetje rustdag uiteraard. Wel eerst nog even om 8 uur er op uit met Raji, om beroemde koekjes te kopen bij Enrico! Als je een uur later gaat, zijn ze uitverkocht. Ze hadden beloofd dat ze er dan zouden zijn. En ik had een speciaal verzoek vanuit Nederland, dus…..
Nou het was er alweer hartstikke druk met mensen die allemaal cake en taart kwamen kopen. Zag geen koekjes liggen. Dus voordat we in de rij gingen staan eerst maar eens vragen. De kassier zei nee, zijn er niet. Toen een ander gevraagd, die keek eens rond en zei ook nee. Nog een laatste poging bij vrouw die stond in te pakken en die zou eens kijken. Eerst nog een aantal bestellingen inpakken en toen ging ze naar de kelder en ja hoor… na een tijdje kwam ze terug met een hele schaal koekjes. Het gaat daar per kilo, dus 2 kilo gekocht. Eén voor de mensen in Addis en één voor Nederland. Daarmee zaten mijn tassen dan ook wel vol! Kon niks meer bij. Natuurlijk allerlei dingen, zoals koffie, kruiden, thee, speciaal soort meel (teff) met grote zakken er in!
Het avondeten was heel gezellig met zijn allen en Giovanni, Harma Vita en een paar dochters. Dessitu had weer lekker eten klaar gemaakt en rond 8 uur gingen ze weg. Met de belofte dat ik niet te lang weg zou blijven, gingen we om 10 uur naar het vliegveld! Mijn terugreis is verder goed verlopen. In Addis klein uurtje vertraging, zodat ik moest opschieten in Istanbul, maar dat lukte allemaal aardig. Om 11 uur maandagmorgen waren we weer op Schiphol. Iedereen trouwens bedankt voor alle reacties!
Het zit er weer op! Een hele belevenis weer dus alles bij elkaar. Eerste week met Ilona een beetje spannend of de onrust vanwege de vermoorde Ethiopiërs door de IS, zou omslaan in een algemeen protest tegen de regering? Toen een week voorbereidingen van het grote feest in Addis, dat in alle opzichten zeer geslaagd was en als klap op de vuurpijl, Piet die na 14 jaar toch besloot wel naar Dembidollo te willen! Die trip en de dag Addo waren indrukwekkend, emotioneel en heel mooi om gedaan te hebben samen! Een reis dus, die wel vermoeiend was af en toe, maar waar ik heel positief op terug kan kijken! Geweldig!
Groetjes, Leny.

• 20 Mei 2015 - 16:33

Annie K:

Fijn te lezen dat je weer in Nederland bent! Heerlijk dat de reis zo positief voor je is verlopen en je er een hele mooie herinnering aan hebt overgehouden. Nogmaals dank voor je mooie verhalen!