Eindelijk weer internet - Reisverslag uit Kolobo, Ethiopië van Leny - WaarBenJij.nu Eindelijk weer internet - Reisverslag uit Kolobo, Ethiopië van Leny - WaarBenJij.nu

Eindelijk weer internet

Blijf op de hoogte en volg Leny

15 Februari 2017 | Ethiopië, Kolobo

Het is inmiddels 10 februari, dus ik ben al een paar dagen hier!
En?juist nog steeds geen internet. Elke dag gaat er wel iemand naar de telecommunications. Ze beloven van alles, maar ho maar?niks. De reis zelf is eigenlijk wel goed verlopen, na wat strubbelingen bij de voorbereidingen vlak voor vertrek. Mijn tassen waren zo goed als ingepakt op maandagavond, toen bij het optillen -om even het gewicht te checken- in 1 tas een grote scheur ontstond. Het was al na winkelsluiting, dus wat te doen? Gelukkig gingen Theo en ik altijd met veel bagage op stap en stond er nog 1 in de berging, alhoewel wel wat kleiner. Dus alles omgepakt en passen en meten. Dat geregeld toen ging mijn telefoon, Saskia (die me weg zou brengen) ziek. Wat nu; wie gaat dat doen? Gelukkig had ik net mijn buurvrouw gesproken en haar verteld dat het wegbrengen en ophalen geen probleem zou zijn en zij had gezegd, dat ze anders wel in wilde springen bij het ophalen. Dus ik haar gebeld, of dat ook gold voor het wegbrengen en gelukkig was dat geen probleem. Volgende morgen om 9 uur vertrokken en vlak voor de Coentunnel -net na de afslag om nog een andere richting te kunnen kiezen- stond plotseling alles ineens helemaal stil. Ook geen enkele beweging, dan krijg je wel even de kriebels! Maar na ongeveer 5 minuten kwam er gelukkig weer beweging in en zijn we verder zonder problemen op Schiphol aangekomen.
Op Bole airport in Addis was het een warm weerzien met Genet -na 10 jaar- en natuurlijk ook met Piet, Dessitu en Raji. Hoewel het al bijna 02.00 uur was toen we thuis kwamen, kwamen er toch nog een paar vrienden uit bed om me te begroeten. Nog even wat soep gegeten en gauw gaan slapen.

15/2 Inmiddels zijn we bijna een week verder en vandaag is er eindelijk iemand geweest, die internet weer heeft hersteld. Alleen werkt het nog niet op mijn apparaten, waarom? Als er iemand hier is van de jongens zal ik wel vragen. Inmiddels hebben we de bruiloftsfeesten van de dochter van Jamie (man van Genet) achter de rug. Op het huwelijk zelf zijn Piet en ik -gelukkig- alleen maar in de avond geweest, want achteraf bleek dat ze de hele middag op de bruidegom hebben zitten wachten. De bruid met jurk en al aan. Zonder eten of drinken en waarom hij zo laat was??? Om half 7 moesten we in het Rashotel zijn, maar -zoals dat hoort in Ethiopi

  • 16 Februari 2017 - 06:41

    Annie K:

    Wat leuk om te lezen dat je in Ethiopië bent en er een huwelijk meemaakt. Jammer dat internet niet werkte, maar gelukkig doet het het weer. Heel veel plezier nog en de groeten aan Piet.

  • 16 Februari 2017 - 09:47

    Wouter:

    Hai ! Foto's Foto's .....!! Dat was de afspraak hè.
    Vraagje... waar is 'Kolobo' Ethiopia?
    Groetjes daar!

  • 16 Februari 2017 - 11:34

    Leny :

    Ja probeer al foto's mee te sturen maar lukt niet erg. Ik krijg ook deel 2 van het verslag niet op Facebook. EN WAAR KOLOBO LIGT.....? Dat wordt door GPS als mijn locatie gezien....?
    Verder bedankt voor de reacties allemaal, leuk!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leny

Actief sinds 10 Feb. 2012
Verslag gelezen: 630
Totaal aantal bezoekers 135009

Voorgaande reizen:

10 April 2018 - 10 April 2018

Nieuw dagboek!

07 Februari 2017 - 07 Maart 2017

Toch Ethiopië 2017

25 Januari 2016 - 22 Februari 2016

Addis 2016

18 April 2015 - 11 Mei 2015

Ethiopië 2015

10 Juli 2014 - 07 Augustus 2014

Ethiopie

17 Februari 2012 - 13 Maart 2012

Dubai - Laos - Cambodja

Landen bezocht: