Onderweg naar Nazareth - Reisverslag uit Waverveen, Nederland van Leny - WaarBenJij.nu Onderweg naar Nazareth - Reisverslag uit Waverveen, Nederland van Leny - WaarBenJij.nu

Onderweg naar Nazareth

Door: Leny

Blijf op de hoogte en volg Leny

21 Juli 2014 | Nederland, Waverveen

Zaterdag 19/7 Ontbijt om 07.15 op de kamer met zelf gekocht brood en beleg, om tijd te besparen. Vertrek inderdaad om 8 uur, er stonden 426 km. op het programma, terug naar het zuiden. Onderweg kwamen we eerst langs Culubi, een wereldberoemde bedevaartplaats van de orthodoxe kerk. Eerder was ik er al eens geweest en had toen ´heilig water´ meegenomen voor Rahel en haar moeder, toen ze zelf nog in Addis woonden. Dus dacht ik -wetende hoe belangrijk dat voor ze is- dat ga ik weer doen. Dat bleek nog niet zo gemakkelijk. Bij de kerk aangekomen, was alles gesloten en niemand te vinden. Er zou een huis in het dorp zijn waar je het kon halen. Na aanwijzingen van her en der gevonden. Er stond in ieder geval een kruis op de muur, maar de reactie was niet gunstig. De wachter was er niet. Ik ving iets op over een jerrycan en een meisje holde het dorp in. We zaten al in de auto en net op het moment dat we wilden vertrekken kwam er een meisje met een groene (de anderen waren allemaal geel) jerrycan met heilig water. Dus gauw een leeg cola flesje gevuld. Dat was binnen. Onderweg ook veel controle weer. Ze waren ook niet zo vriendelijk, bekeken alle verzekeringsstickers op de auto en papieren en mochten toch wel door. Tegen 12 uur even stop voor wat koffie/thee. Daar zaten ook een stel mannen die wel interesse hadden om te trouwen met de jonge dames van het gezelschap. Er werden 2000 schapen geboden, toen we dat niet genoeg vonden had er één ook nog een groot stuk land waarop qat verbouwd kon worden en hij had internet! Nou daarna volgde er nog een auto en ze wilden weten hoeveel keer per jaar ze dan naar Nederland wilden.!? We hebben er maar smakelijk om gelachen en toen het niet lukte, gingen ze maar weg. In de midden kwamen we op de route die van Djibouti af kwam, dat betekende veel vrachtwagens die kruipend over de weg gaan. Door tegenliggend verkeer dus heel moeilijk in te halen. Hierdoor liep de reistijd nogal uit. Intussen zat Piet al in Nazareth, want hij zou zich vanaf dat moment gaan aansluiten. Opeens vloog door de wind de sticker van het raam, dus stoppen en zoeken want anders kregen we problemen bij de controles. Gelukkig had de chauffeur hem gauw gevonden! Uiteindelijk om 18.15 in Nazareth aangekomen in de safari Lodge. Kamers bekeken, alles prima in orde en een paar nog even gauw het zwembad in. Het was een heerlijke temperatuur, dus konden we de hele avond op het terras zitten. Nazareth ligt 95 km van Addis en de mensen die Piet hadden gebracht, waren om 4 uur in de middag weer vertrokken, uiteindelijk waren ze pas om 9 uur thuis in Addis. We hadden net ons eten naar binnen toen er een enorm onweer losbarstte en door een ontzettende hoosbui, stonden de paden onder water. Toch moesten we er door, zo´n 10 a 15 meter naar onze kamers. Drijfnat, haren dropen, dus gelijk maar onder de douche en naar bed.

• 21 Juli 2014 - 20:51

Suzevanscheppingen:

Wat leuk om dit alles te volgen.
    Is dit allemaal echt of ben ik een boek aan het lezen.
    groetjes

• 21 Juli 2014 - 20:53

Leny :

Nee Suze, dit is helemaal echt. Er is geen woord gelogen! Gr.

• 21 Juli 2014 - 23:11

Wouter En Rahel:

Een flesje water!!! Je bent geweldig !!